04 mars 2009

Bonniers stora bok om stickning


Trots att jag inte fyller år förrän imorgon så har jag redan fått en del presenter. Min bror fyllde år igår och med mamma och släkten på hennes sida så firar vi alltid våra födelsedagar ihop. Alltså fick jag presenter redan igår, bl.a. Bonniers stora bok om stickning.

Jag har bara hunnit bläddra i den lite snabbt, men den verkar riktigt bra. Den börjar med ett avsnitt om stickningens historia som var väldigt intressant att läsa. Resten va boken lär ut hur man stickar, allt från hur man lägger upp maskor och stickar rätstickning till hur man stickar med pärlor och avancerade mönster. Det är bilder på allt stickat och både ritade och skrivna beskrivningar. Det lär väl bli en del provlappar här hemma framöver. Nu ska jag lära mig att sticka på riktigt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt det låter! Jag är också sugen på lite stickprojekt, kanske en kofta.

Sunna sa...

Stort grattis, vilken underbar bok

madelene_jansson@spray,se sa...

Du vill inte sälja boken? :D

Mvh Madde