24 mars 2009

Trött trött trött


Såhär trött har jag varit den senaste veckan och därför har det inte hänt mycket här i bloggen. Ikväll blev jag i alla fall klar med ännu en "Landskap på burk". Jag väntar dock tills imorgon med att fota och lägga upp den, såhär mitt i natten skulle den inte göra sig bra på bild.

Riktigt kul att komma in här och se att ni är ett gäng som är med och tävlar om mina små kycklingar. Ärligt talat har jag varit livrädd för att titta in här. Tänk om ingen hade velat tävla om dem. Vilket fiasko det hade blivit! Ska titta in hos alla de närmsta dagarna och även hos er andra som jag brukar följa.

Sist men inte minst har jag en liten förfrågan... Har tänkt börja på en ny landskapsburk redan imorgon och till den skulle jag behöva stärka vissa garndelar. Är det någon som har ett bra recept på den typen av stärkelse? De jag lyckats hitta har alltid en varning om att man endast ska använda dem till vitt garn eftersom sockerkristaller kan komma att synas annars.

2 kommentarer:

Marie sa...

Det blir väldigt fint när man stärker med trälim.
Man blandar lika delar trälim och vatten och sen penslar man det på det virkade.
Du hittar en länk hos mig under etiketter och stärkning.
Hoppas att du snart känner dig pigg och alert igen.

Kram M

Sofia-Sobeide sa...

Jag brukar blanda florsocker med vatten(1,5dl florsocker 3 msk vatten). Har sett recept där man kokar ihop vattnen och florsocker också.

Hoppas du blir pigg snart igen:)!