04 mars 2009

Paisley


Kan ju även visa upp det senaste jag gjort, två paisleyrutor, eller vad man nu ska kalla det. Jag googlade på paisley för att hitta paisleymönstrat tyg att göra gardiner av och råkade ramla in på en sida med virkade paislays. Eftersom garnet till klänningen jag håller på med har tagit slut så tänkte jag att det är ju något att sysselsätta sig med så länge i alla fall. Tog garn jag hade hemma och jag är riktigt nöjd med färkombinationen. Jag skulle kunna tänka mig ett överkast av såna här, men jag måste lista ut ett bra sätt att virka eller sy ihop dem först.

4 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Hihi...så söta! Kul idé! Borde väl gå att virka ihop dem "mage mot mage"! Skulle va jättesnyggt som överkast! :)

Veronica Tingvall sa...

vilka coola.
kram/veronica

Prinsessan och jag sa...

Grattis på födelsedagen! Hoppas du får en rolig och alldeles härligt trevlig födelsedag!Med kalas och överaskningar. 25 år då? /Yvonne

Maria sa...

Kul! Har aldrig sett det förr. Går kanske att sätta ihop lite så att de ligger omlott med tjocka delen mot smala och viceversa...