09 mars 2009

Adjustable ring

Jag antar att många av er redan har upptäckt adjustable ring för länge sedan, men för er som inte har gjort det så vill jag tipsa om den. Själv upptäckte jag den för några veckor sedan, när jag virkade svamparna till burken. Ett helt fantastiskt sätt att börja när man ska virka i ring.

Här finns en väldigt bra tutorial med text och bilder som visar hur man gör. Dessvärre är den skriven på engelska, men bilderna visar väldigt bra hur man gör, så ni som har svårt för engelska borde ändå förstå hur det går till. Det går även att söka på adjustable ring eller magic ring, som de också kallas, på youtube så hittar man bra instruktioner i video.

Tänkte visa upp mina senaste armband senare om jag hinner. Sen ska jag försöka få klart klänningen jag håller på med. Är bara lite rädd att garnet inte kommer att räcka.

2 kommentarer:

Sunna sa...

Jag håller med dig till fullo, magic ring är oslagbar
Ha det bra

Anonym sa...

Tack för det, jag måste pröva. Ha det gott!