10 mars 2009

Armband till mig


Jag hade tänkt köra en "Sagofe goes modeblogg" och visa hur snygga dessa är till mina svarta stuprörsjeans, en svart topp och min senapsgula cardigan vars ärmar täcker ungefär 3/4 av underarmarna (ärmarna är alltså längre än 3/4-ärmar), men eftersom jag är sjuk har jag inte den minsta lust att dra på mig något annat än myskläder och snygga till mig tillräckligt mycket för att ta en bild som jag vågar visa upp på internet. Ni får helt enkelt nöja er med en bild på mina händer och handleder. Och armbanden såklart, det som är meningen att ni ska kolla på!

Jag har extremt smala handleder, eller armar överhuvudtaget, så på dessa gjorde jag inga knappar utan sydde ihop alla blommor. Trots det är de för stora, så jag funderar på att tvätta dem och hoppas på att de krymper lite. Håll tummarna!

5 kommentarer:

Marie sa...

Fina armband. Jag kan tänka mig att de är snygga till kläderna som du beskriver.

Jag hittade ett mönster på en fin virkad ring och tänkte på dig. Vet att jag sparade sidan, men nu kan jag inte hitta den... :(

Hoppas att du snart mår bättre.

Kram M

Anonym sa...

Dom blev jättefina :) och jag kan också tänka mig att dom är snygga till kläderna du beskriver :P

Kram Viktoria

Veronica Tingvall sa...

Jättefint armband. Hoppas du blir frisk snart, Kram/Veronica

Maria sa...

Vackra!!

Anonym sa...

Jag har också smala handleder så jag måste alltid göra armband och pulsvärmare lite mindre än mönstret. Men gör du armbanden i samma garn som den du använde till din mammas armband blir de nog mindre. Ser ut som att du har användt ett tjockare garn på dessa? Kul att du gillade bilderna, jag kan knappt titta på dem så vill jag ut och fiska igen :) Ha en bra dag! /Ida