25 mars 2009

The winner takes it aaaaall


(Jag gillar inte ens Abba).

Nu är i alla fall tävlingen om kycklingarna avgjord. Och hur gick det till?


Jag körde på det gamla hederliga sättet med lappar i en burk. Jag använde min (för tillfället) favoritburk som jag passar på att skryta lite över här:



Där nere låg ni allihop, som deltog. Locket stängdes och sedan skakades burken en bra stund.



Skakandet av burken gjorde min son helt exalterad, han dansade omkring och tjoade så han fick äran att dra en lapp, vilket gjorde honom överlycklig, som ni kan se. Så vem vann då?



Jo, det gjorde:

Eva måste verkligen ha tur. Som tävlingens sista deltagare slank hon in knappt 10 minuter innan den skulle avslutas och drog hem vinsten. Ett stort grattis till dig, jag hör av mig i din blogg.

Ett stort tack till alla som deltagit. Ikväll måste jag plugga inför morgondagens prov, men så fort jag har tid ska jag titta runt hos allihop och förhoppningsvis hittar jag ett nytt gäng bloggar att följa. Välkomna tillbaka hit, nästa tävling blir om några månader när jag nått 5000 besök.

7 kommentarer:

heavenandearth sa...

Grattis till vinsten Eva!!

Ingen tur för mig denna gången!

Ha en skön kväll!
Kram! Iréne

Fröken Eko sa...

Grattis till vinnaren och tack för tävlingen!
Kan erkänna att jag blev lite avis på Eva som ska få de fina kycklingarna :)

Lycka till på provet!

Häls. F

paula sa...

tack för din kommentar
vad kul:)
Man blir så glad av
ha det bra
kramiz

www.musqotdesign.se sa...

Grattis Eva! Jag ser fram emot nästa tävlig;)
Sagofe, vad fiffigt du hade gjort med burken, landskap på burk! Jag har under en tid sparat lite glasburkar för jag vill komma på ngt smart att göra av dem, och detta var ju riktigt häftigt! Jag får fundera vidare vad jag skall göra av mina burkar!

ha en trevlig kväll!

Häxan Sytant sa...

Stort grattis till vinnaren!
Vad trevligt att du hittade till min sida och att du lagt upp den på din blogglista. Jag tackar så mycket. Jag närmar mig 1000 besökare, så nu blir det väl snart min tur att lotta ut något.

Ha en trevlig kväll

pysselmamman sa...

Ögonen har jag köpt på etsy av säljaren 6060, http://www.etsy.com/shop.php?user_id=5338642
Det tar ca 1 vecka att få hem dem, det finns många olika ögon att välja bland. Jag köpte storlekarna 6 mm och 9 mm svarta.
Kram Susanne

Anonym sa...

Det var kul att vara med att tävla. Hoppas de små kycklingarna kommer trivas i sitt nya hem. Tårtan är från bageri. Visst har de lyckats få till en fin rosa färg. Inte så babyaktig. Ha en skön dag i solen. Fint landskap också!