29 mars 2009

Tillfälligt avbrott.


Jag håller på med en landskapsburk, men jag fick tillfälligt avbryta arbetet med den eftersom min brorson fyller 1 år den 16:e april. Kom plötsligt på att det inte är så långt kvar tills dess och eftersom jag länge haft planer på att han bl.a ska få en filt i present var det bara att köpa hem garn och börja.

Att virka filtar är underbart! Samma rörelser om och om igen, räkna lite men 10x2=20 och 6x2=12 är ju inte alltför svårt ;)

Har startat upp ännu en blogg förresten. Funderade över om jag skulle börja skriva personliga inlägg här, mitt humör, barnens framsteg, bokrecensioner osv, men kom fram till att jag ville hålla den här bloggen någorlunda "ren", alltså virkning med något enstaka inslag av annat. Skulle ni vara nyfikna på allt det där andra så kan ni titta in på Jag Stampar På Ditt Hjärta. Än så länge är det inte mycket skrivet, men det kommer att bli. Om ni tittar in så får ni gärna säga hej också.

Edit: Jag vill bara skicka ett tack till er som hälsar att jag har awards att hämta hos er också. Jag lägger dock bara upp sådana som är personligt riktade till mig, jag känner mig så girig annars. Hoppas att ingen tar illa upp, för det är inte så det är menat.

2 kommentarer:

Eva sa...

Hej hopp !

I dag kom Kycklingarn,dom var ursöta !
Tack snaälla du och jag får önska dej en Glad Påsk i förskott oxå !

Hälsningar från ett Jämtland med April väder

Maria sa...

Tycker att det verkar vara ett stort och krävande jobb att virka en hel filt, men jag är ju virknybörjare =)