03 februari 2009

sticka & virka



Var på Ica Maxi och handlade idag. Vi kom på att vi glömt hamburgerbröd så jag sprang iväg för att hämta det. Som alltid, när vi är och handlar, bara råkar jag hamna på avdelningar där vi inte ska köpa något och måste stanna och kolla. Denna gång blev det bokavdelningen, medan min sambo och dotter stod och väntade. Sonen var hos barnens farmor. Han är inne i en period när han lägger sig på golvet och skriker när han inte får det han vill ha, så vill vi att det ska gå snabbt och handla så får han vara hos någon annan under tiden.

Jag sneglade på olika böcker och fick syn på ett bord med röda prislappar. Där låg även denna bok! 59:-, det kunde det vara värt, även om jag egentligen inte visste vad det var för bok. Tog den, sprang iväg och hämtade hamburgerbröd, fick av någon anledning även med mig en tub vars innehåll jag inte längre minns, och sprang tillbaka till sambo och dotter.

När jag kom hem och tittade på kvittot såg jag att jag bara betalat 39:- för boken, ännu billigare än vad som stod på prislappen. Som hittat! Har bläddrat genom boken lite snabbt, så jag vet fortfarande inte så mycket om den. Det tycks inte vara några klara mönster i den, utan enkla förklaringar å hur man gör och inspiration om hur man kan piffa upp kläder, väskor etc. Än så länge ser jag den mest som en inspirationskälla, men för 39:- är jag mer än nöjd!

Har tittat runt lite på internet för att se var man kan köpa den, men den tycks inte finnas någonstans. På bokus kan man i alla fall läsa mer om den, även om den står som definitivt slut.

3 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Det ser ut som en rolig bok tycker jag. Bra köpt!
Kram/Veronica

Anonym sa...

Den boken har jag lånat på biblioteket. Det är massa knasiga saker i den ^^

Hon som skrivit denna bok har också gjort en om väskor om jag inte minns fel. Där fanns några fina väskor har jag för mig :)

Anonym sa...

Har också den boken, men får nog tyvärr säga att det är den sämsta virkbok jag har köpt :(

Fin bakelsegrytlapp! :)
Ska snart svara på dina frågor.