17 februari 2009

I brist på annat


Det mesta går fel med min virkning just nu. Jag försöker göra ett eget mönster till bebistossor och det är hela tiden någonting som inte blir bra. Men gör ett par efter ett befintligt mönster, kanske ni tänker då, men det går inte. En del av mitt projektarbete den här terminen är att göra egna mönster. Nu har jag lagt tossorna åt sidan för att pyssla med ett annat virkprojekt istället.

Hur som helst, eftersom jag inte har något virkat att visa upp så kan jag ju alltid visa cupcaksen/muffinsarna (kalla det vad ni vill) som jag gjorde idag. Sonen hjälpte till att dekorera en av dem, kan ni se vilken? Om tre veckor fyller jag 25. Jag tycker inte att kakor och sånt är så jättegott, men det är jättekul att göra, så jag funderar på att önska mig en muffinsplåt och en spritser så att jag kan få dem ännu finare.

Passar också på att visa upp min receptbok. Jag köpte den på Indiska för... hm... 2 år sedan kanske, och den är sjukt fin!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dom ser mumsiga ut och receptboken var jättefin. Indiska har så himlamycket fint!

Veronica Tingvall sa...

mmmmm...muffins, jag vill också ha :-)
Hoppas du får en fin dag och att virkningen går bättre snart. Det är verkligen tråkigt när man får repa hela tiden, särskilt när man har inspiration att hitta på nåt eget.

Kram/Veronica

Marie sa...

Vilka fina muffins! Ser vääääldigt smarriga ut - och var väl också antar jag! :)

Hoppas att det löser sig med tossorna.