21 februari 2009

Landskap på burk - Svampar



Jag har helt gett upp tossorna och istället pysslat med denna lilla sak som jag kallar landskap på burk. En skogskulle med tre flugsvampar och små grästuvor infångade i en glasburk. Jag såg något liknande någonstans för några månader sedan och gillade den... Men min blev faktiskt bättre, tycker jag själv. Ingen svamp är likadan som en annan.



Locket blev också mönstrat som en flugsvamp. Kommer fler landskap på burk längre fram, men med andra saker i burkarna. Jag har lite idéer, men jag måste fundera mer på hur jag ska lösa vissa saker och leta upp lite bilder på hur vissa saker ser ut så att jag vet hur jag ska virka. Under tiden har jag ett annat projekt för händerna.



Visar även upp dagens cupcakes. Min sambo fyller idag 28 så förutom en svindyr tröja, som med frakt gick på över 800:-, fick han dessa. Ja, vi bjöd väl på dem när släkten kom på besök, men det var ju för hans skull jag gjorde dem. Det är även hallon i själva muffinsen vilket gjorde att det inte blev så sötsliskigt. Tom jag, som inte är så förtjust i sötsaker, tyckte att de var riktigt goda! Men om jag önskar mig en muffinsplåt när jag fyller år så borde jag önska mig en spritser också.

10 kommentarer:

pysselmamman sa...

wow, hur häftig som helst! Jag tycker du är jätteduktig och påhittig!

Veronica Tingvall sa...

Vilken söt idé. Jag kanske gör nåt likanande i framtiden... man blir ju bra sugen.
Vad kul att tofflorna passade.
kram/Veronica

Anna-Snoddas sa...

Gud så underbart söta! Älskar svamparna - ja alltihop! Urfint verkligen! :)

Anonym sa...

Så fint med lite natur i en burk. Det häftigaste jag sett på länge! Jag tror jag måste göra något liknande. :)

Kraaam Viktoria

Assi sa...

Vilken rolig idee med landskap på burk. Vad spännande med fler landskap. Ser fram emot att få se dem. Vad fina cupcakes du gjort. De ser jättegoda ut!
Assi

Botti sa...

Vilken underbar burk!! Ser fram emot att få se de andra som du klurar på!

Klart du ska satsa på både muffinsplåt å spritser! Själv har jag två muffinsplåtar! Älsakr dom!

/B

Veronica Tingvall sa...

Tack för dina gulliga ord. Jo hängstolen är skön att sitta i. Tyvärr börjar pläden bli lite för stor att handskas med i den, man behöver liksom hela soffan på sig :-)

Hoppas du får en fin dag, Kran/veronica

Drutten sa...

Är så nyfiken på flera landskap på burk! Den här var verkligen fin, vilken kul idé!!!
(Har försökt skriva detta i flera dagar nu...:-))

Anonym sa...

Men gud så läckert! :) Jag är en riktig skrotsamlare och kan aldrig slänga alla glasbrukar som blivit tomma och funderat länge på vad man ska göra med de lite större som är för stora för ljuslyktor mm, så tack för den underbara iden! Nä jag nu orkar sätta mig ner och få de lika fint som dig är en annan fråga :P Keep up the great work! Glada hälsningar/Ida

Anonym sa...

Det va det sötaste jag sett på länge! jag är imponerad,jätte kul ide :)