04 februari 2009

Ännu en nalle



Ännu en nalle är gjord och denna ska min brorsons kusin få. Inte något av mina barn alltså, utan hans kusin på mammans sida. Min brorsons moster fick se den min brorson fick i julklapp och önskade sig en med rosa istället för blått till sin dotter. Självklart kunde jag fixa en! Nallarna går snabbt att göra och amigurumi är ju bland det roligaste som finns att virka!

Denna lilla nalle fick också en rosett, för att göra det extra "flickigt". Tyckte att det blev så fint att jag nog ska göra en rosett att sätta på min dotters nalle också.

Imorgon får jag äntligen mina pengar och då ska jag fixa en ny kamera! Sedan ett par veckor funkar ju inte min längre som den ska, men snart blir det bra bilder igen... Snart!

6 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

oh vilken sötnos! Jag köpte ju djur-ögon för ett tag sedan så snart måste jag virka nått litet kramdjur.
Kram/V

Veronica Tingvall sa...

Det finns bild på dom här: http://ulligagulligasaker.blogspot.com/2009/01/underbara-tisdag.html

Beställde dom på stoff och stil och de var inte alls speciellt dyra tyckte jag i alla fall

Ha en skön kväll!

Sunna sa...

Vilken sötnos

Anonym sa...

Gullig nalle :)

Själv kämpar jag på med liten kanin just nu. Den blir inte riktigt som jag vill...

Hoppas att du får en bra vecka.

Anonym sa...

Kikar in på din blogg, jättefin nalle du har gjort! Har nyss börjat intresserat mig för virkning och håller på med en babyfilt för tillfället.
/susanne, 25 årig 3 barnsmamma

SoffiZ.blogg.se sa...

Åh vilken underbart söt liten nalle!! Önskar att jag oxå kunde virka en sån=)