11 januari 2009

Varmt om halsen


Jag inspirerades av Hello Mustafa och gjorde mig en egen halsvärmare. Eskimogarn, 35 maskor på stickor nr 10 och sen rätstickning tills jag var nöjd med längden, på med ett par bruna knappar (som tyvärr inte syns på bilden) för att matcha min bruna kappa och sen var det klart. Hur enkelt som helst och ändå så snyggt! Inte ens knapphål behövdes eftersom det bara är att sticka in knapparna i en maska. Just nu får det räcka, men det kan nog bli fler till nästa säsong. Det är ju kul att ha lite olika färger att variera med!

I bakgrunden syns en annan handgjord sak. Det är dock inte jag som gjort den, utan min kära son som ritade en teckning till sin mamma.

2 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Jättemysig! :)

Anonym sa...

Den ser jättefin och skön ut :) Och vilken lycka att få fina teckningar av sina barn!