08 januari 2009

Projekt Dudy Dude

Här är det, projekt Dudy Dude. Trasslet skulle bli till dreadlocks, solglasögonen skulle hamna i hans ansikte och ja, ni ser ju var alla delar sitter. Han tog lång tid att göra, men det var det värt. Det värsta var trasslet, dreadsen. Lätta att virka, men det blev tråkigt efter ett tag och ett helvete att sy dit. De gjorde även huvudet så tungt att det bara hängde, oavsett vad jag gjorde, så det slutade med att jag stack ned en blompinne genom huvudet och ner i ryggen på honom. En väldigt primitiv steloperation.



Jag kallar honom Fred. För tillfället bor han hemma hos mig i bokhyllan, men så småningom ska han flytta hemifrån och dela lägenhet med min bror.



Fred håller på med såna här saker. Det gör inte min bror, men jag tror att de ska trivas bra ihop ändå. Min bror sjunger i ett reggaeband och när jag fick syn på mönstret på Fred kom jag genast att tänka på honom. Brorsan vet att han ska få en present, men inte vad, så vi får väl se hur det går. Skulle Fred bli alltför stökig så får han väl flytta hem igen, men jag tror nog att brorsan kommer att bli nöjd över att få en rumskompis.




Fred gillar även coca cola, precis som sin skapare, och därför var det ett ypperligt tillfälle att fota honom just när han drack cola, då kan ni ju se hur stor han är!



Mönstret hittade jag på etsy. Som vanligt gjorde jag vissa ändringar. Exempelvis använde jag större nålar än vad man skulle enligt mönstret. Jag ville göra honom lite större, men jag trodde inte att han skulle bli såååå stor. Nåja, jag är ändå väldigt nöjd med Fred och han kommer att bli saknad när han flyttar hemifrån.

Tillägg: Jag pysslar inte heller med såna där saker som Fred håller på med. Förutom att dricka cola då :-)

8 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Helt Fantastisk! Jag vill ochså göra en Fred. Det här var första gången min sambo var imponerad när jag visar en blogg.

Det är absolut inte konstigt att du inte vet vad mitt projekt är. Jag har ju inte skrivit nått eftersom jag inte vill att Mikaela ska veta vad det är. Men här kan jag ju skriva att det är en stola som prästen har på sig på gudstjänsten. Det är den där halsduken man har över de vita kläderna.
Hoppas du får en trevlig kväll
Kram/V

Krimskrams sa...

Så häftig! Gillar solglasögonen skarpt :-)

Phenelia http://krimskramsy.blogspot.com

Anna-Snoddas sa...

Hahaha...gud så snygg! Imponerande! :)

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Way on dude!!!!

*snyggt jobbat på ren svenska* =)

Anonym sa...

Hahhaa, vilken cool :o)

Heléne sa...

Jätte Ball dude! Vilken fantasi du har ;) /Lugnistormen

Sunna sa...

Ja men gud så bedårande, underbar

Zandra sa...

Sweet!