26 januari 2009

Gräddbakelse



Efter mycket om och men och sjuk hit och dit en hel vecka är jag äntligen klar med mitt senaste verk, en grytlapp. Jag vet inte om det syns, men det som är på ska föreställa en gräddbakelse. Jag är väl inte helt nöjd, kan jag inte påstå, men jag tycker att den är rätt ok med tanke på att det är första gången jag gjort den här typen av mönster och samtidigt den första gången jag virkar den typen av mönster. Det är fram-och baksida som är ihopvirkade med fastmaskor.

Nu ska jag göra en grytlapp till. Turkos och vit ska den bli, men jag vet inte vad jag ska göra för mönster. Blir ju smått galen på min fantasibrist. Vill att det ska vara köksrelaterat, men en turkos kastrull lär ju inte bli särskilt snygg. Det får nog bli en bakelse till, men lite annorlunda. Önskar att jag hade lite fler färger i det här garnet hemma... Jag har ju en jättebra idé på vad man skulle kunna ha på en grytlapp! Nåja, det får bli ett framtida projekt.

3 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Jag tyckte det blev fint. Jag har aldrig virkat nån grytlapp faktiskt, borde kanske prova...
Kram

Anonym sa...

Jag tycker den blev jättefin! Jag skulle behöva grytlappar faktiskt mina nuvarande är äckliga. Åh det finns så många saker jag vill göra men inte tid till allt. Hihi.

Anonym sa...

Jag tycker att din grytlapp blev söt :)
Är också lite sugen på att virka en grytlapp eller två.