11 januari 2009

Att göra om eller inte...

Jag gjorde en vante som skulle matcha min halsvärmare. Jag inspirerades av damvantarna från Väldigt Virkat av Erica Laurell och visst blev den fin... Men alldeles för stor! Visst, jag använde Eskimo istället för det som rekommenderades, men ändå...

Fördelen är ju att jag kan vifta på fingrarna i den. Nackdelen är att den faller av handen så fort jag riktar den nedåt. Har funderat på om jag ska påbörja nästa vante eller repa upp den här och göra den mindre och medan jag skrivit nu har jag kommit fram till att det blir att repa upp. Nog för att jag gillar att kunna röra fingrarna, precis som Pippi Långstrump tyckte om att kunna vifta på tårna, men jag vill ju inte riskera att tappa vantarna i en folksamling eller något sådant. Nåja, that's life! Man ska väl lära av sina misslyckanden, och det har jag jag absolut gjort!

Någon bild på mitt misslyckande bjuder jag inte på, men dessa vantar går väldigt snabbt att göra så ni får snart se den första i rätt storlek i alla fall.

Min bror och Fred kom förresten överens med en gång, så att Fred skulle flytta tillbaka hem igen är nog bara att glömma. Kul när det man gör blir uppskattat!

(Förresten, hur får man en besöksräknare i bloggen?)

1 kommentar:

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Du får härmed en award för att jag gillar din blog!
http://tesked.blogspot.com/2009/01/fick-en-award-till-idag.html
/Magdis
P.S Jag skriver i din GB på FL hur du får in räknare