02 augusti 2009

Grytlapp till mormor.


En grytlapp till mormor är klar. Jag höll först på med en från boken Väldigt virkat. Eftersom jag bara ville ha ett lager men utan att trådarna löpte med så var det ett extremt pillande med den. Slutligen var det bara en väldigt massa trådar kvar att fästa. Efter 3 kvällar med fästande, när jag äntligen började se ljuset i tunneln, hände det som inte fick hända... Jag klippte av fel tråd och hela skiten började repa upp sig. Jag trodde nästan att jag skulle börja grina, så besviken blev jag.

Nåja, jag hittade i alla fall mönstret till grytlappen här ovanför på internet (tyvärr minns jag inte sidan) och den fick det bli. Den är varken pressad eller struken på bilden, det fick mormor ta hand om själv, men man kan ju ändå se hur den ser ut.

Nu är det amigurumivirkande som gäller här hemma. Jag har äntligen fått tummen ur och beställt ögon. Nu hoppas jag bara att de kommer snart också.

2 kommentarer:

Engström´s Chilllout sa...

Grytlappen är jättefiin! Din moromor blir nog väldigt glad för den!!

Metronyx sa...

Kollade igenom din blogg. Måste säga att jag älskar bilfilten :) Sen förstår man ju att en person som har "Liftarens..." som favvobok måste vara begåvad.