24 juli 2009

Väska.

Det är slutet av juli. Sommar och jag borde ha massor av tid att virka, kan man tycka, men så är inte fallet. Min sambos föräldraledighet tog slut i början av juni och min började. Dagarna ägnas alltså mest åt barn och att vara ute och leka så virkandet har låg prioritering. Den här väskan, som min mamma fick, har jag i alla fall lyckats få fram under sommaren. Mönstret kommer från Väldigt virkat. Jag fick dock göra om den flera gånger eftersom jag alltid lyckades göra något fel. Något fel var fortfarande kvar när väskan var färdig, men då orkade jag inte mer. Det fick helt enkelt vara. 3 blommor virkade jag och sydde dit också. Jag håller nu på med en grytlapp till min mormor från samma bok, men det går långsamt med den med. Innan sommaren är slut ska jag i alla fall ha blivit klar med den.

Den stora nyheten är ändå att jag kom in på floristutbildningen. Har jag inte tid att vara kreativ hemma i höst så kommer jag i alla fall frossa i kreativiteten på skoltid.

6 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Grattis! Oh vad kul att du kom in:-) Kul att höra liteifrån dig ocksåjag har tänkt på dig några gånger :-)

Hoppas du har fina dagar tillsammans med barnen, kram/Veronica

Sunna sa...

Stort grattis till utbildningen

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Vad kul med floristlinjen :D Grattis!

Fin väska också, jag har länge velat virka en liknande... men det blir liksom aldrig av..

Drutten sa...

Vad kul att du kommit in på utbildningen! Grattis!!!
Då kanske vi får se bilder på vackra blommor och buketter här snart!?

Sofia-Sobeide sa...

Så fin väska! Och grattis till att du kom in på floristutbildningen :).

H//
Sofia

Ilkka sa...

Vilken söt detalj med blommorna på!