11 december 2008

Mössa


Här är mössan jag stickat. Något mönster finns inte eftersom jag gick på känn. Rätt enkelt ändå, jag stickade på rundstickor.

Tanken var att min son skulle få den, men tyvärr lyssnade jag på min sambo när han sa att den var tillräckligt lång så den blev för liten. Hädanefter ska jag följa min intuition när jag tror att det behöver stickas lite till. Min sambo har ju många gånger bevisat att han alltid har fel.

Jag är rätt nöjd ändå, nu vet jag hur man stickar mössor så det är bara att sätta igång med en ny. Den här får väl användas som leksak. Sonens docka har för litet huvud för den här mössan, men den kanske går att sätta på en nalle eller något sådant.

4 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Synd att den blev för kort för den blev väldigt fin tycker jag.
jag har aldrig stickat på rundsticka, man kanske skulle prova på att göra en mössa.
Ha en fin dag /veronica

Sagofe sa...

Ja, det blev lite av en besvikelse, men nu har jag satt igång med en ny mössa. Blir till sambon den här gången :-)

Veronica Tingvall sa...

Vad kul att du länkar till mig på din blogg. Det blir jag bara glad över. Hoppas du har det bra. Kram/Veronica

Unknown sa...

Vilka söta saker du gör !!!!! Älskar kycklingarna helt underbara ju
Kram Lotta