22 december 2008

Chokladkanin


Här är min senaste skapelse, en kanin. Mönstret hittade jag på lionbrand. Som vanligt blev min lite annorlunda. Exempelvis satte jag knappar som ögon (någon som vet var man kan köpa ögon till sina amigurumis?) och så fick min en halsduk som jag virkade av stolpar och fastmaskor.

Jag har tänkt att min dotter ska få den, men känner jag min son rätt så kommer han att lägga beslag på den, som med allt annat. Lyckligtvis är min dotter bara 5 månader så än så länge märker hon inte av det.

3 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Vad fin den blev! Den kommer nog både sonen och dottern gilla. Jag har hittat ögon på panduro och creative company men aldrig köpt dom eftersom jag tyckte det var så dyra. Nu senast såg jag att det fanns ganska billigt på http://www.stoffochstil.se men eftersom inte tygerna jag ville ha fanns så blev det inga ögon heller, det ångrar jag faktiskt.

Jag får nog ta och sticka mina nössor på vanliga rundstickor så länge eftersom det verkar som att det inte går att få tag på kortare kabel till mina nya symfonie wood.

Hoppas du får en fin kväll
Kram/veronica

Cupcakes & Hoyas sa...

Vilken fin kanin! =) Panduro säljer säkerhetsögon, jag har mest köpt från USA.
Ha en riktigt God Jul, jag ska precis länka till din blogg.
Kram Ylva

Evfa/Nystverket sa...

Hej
Kul med nya pysslare på nätet!

Önskar dig en riktigt GOd Jul

//Effie