27 maj 2009

Ljuslyktor


Länge sedan jag uppdaterade här, men det innebär inte att jag varit "pysslolös". Inte helt och hållet i alla fall. Det har blivit i alla fall en grytlapp samt dessa ljuslyktor, alla tre med olika mönster. Min mamma och hennes sambo har ett sommarställe. För några månader sedan var det inbrott där. Inget blev stulet, men de som bröt sig in hade sönder vattenröret i köket, vilket ledde till sådana vattenskador att golvet fick brytas upp på i stort sett hela undervåningen. Fläktar står där nu, sen ska det renoveras oav. Under tiden bor de i ett mindre hus på tomten. Inte så litet, 2 rum och kök, men mindre än det "vanliga" huset. Sist vi var där pratade de om att de inte hade några mindre ljuskällor i köket och då kom jag att tänka på såna här. Eftersom min mammas sambo fyllde år för några veckor sedan, men ska firas först nu i helgen, så ska han få dem då. Min paketgalna sons idé.

Vad gulliga ni är som efterlyser mig förresten, blev glad och förvånad när jag kom in och såg det. Det har inte blivit så mycket pyssel den senaste tiden. Har haft extremt mycket skolarbete som tagit upp all tid. Den här månaden kommer jag dessutom inte att ha råd med garn, så jag försöker hitta på småsaker att göra av restgarn. Det ska bli riktigt kul att besöka era bloggar igen i alla fall, ni måste ju ha hunnit med hur mycket som helst!

2 kommentarer:

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Vad kul att du är tillbaka :D

Småsaker av restgarn är faktiskt kul att göra, så blir man klar snabbt också. Det går inte åt så himla mycket garn till åsnan så den passa nog bra som restgarnsprojekt :)

Och apropå sims 3 så har jag faktiskt redan testat det och samtidigt insett att min dator är på tok för gammal för att klara av det :( Och inte finns pengar för en nya dator heller. Det lilla jag hann testa så verkade det iaf kul och spännande med dom nya funktionerna :D

Hoppas på många inlägg från dig framöver, hihi. Känn ingen press nu ;)

Kram Viktoria

Sunna sa...

Kul att se dig igen