16 december 2008

En lyckad mössa

Japp, nu har jag klarat av att göra en lyckad mössa. Den här gången blev det en till sambon, även den på rundstickor och utan något befintligt mönster. Jag är väldigt nöjd med den och det blev sambon också. När jag höll på med den sa han att han skulle ha den när han går ut och springer, men nu när den var klar sa han att han inte ville det för att han inte ville svettas ner den. Med andra ord kommer han att använda den när han är ute bland folk i dagsljus.

Här har ni mössan på sin ägare:



Detalj på mössan:

2 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Oh den blev ju jättefin :-) Jag funderar på att sticka en mössa till min pappa men det är ju lite svårt med mått och så.... Dessutom har jag redan så många projekt på ång. Det är så kul med allting att jag vill göra allt på en gång.
Hoppas du har det bra
Kram/veronica

Sagofe sa...

Tack, vad glad jag blir! :-) Jag känner igen det där med att vilja göra många saker, lyckligtvis är jag en sån där som måste göra klart det jag håller på med innan jag börjar med något nytt, hur tråkigt jag än tycker att det är.

Kram